غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاه | غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاه | غرفه سازی نمایشگاهی

Review of:

Reviewed by:
Rating:
4
On آبان ۲۴, ۱۳۹۴
Last modified:مرداد ۲۵, ۱۳۹۵

Summary:

غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاه | غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مهمترین بخش هایی که در غرفه سازی وجود دارد مربوط می شود به غرفه سازی نمایشگاهی . یکی از فاکتورهای مهم در زمان طراحی یک غرفه قطعا مکان آن و موقعیتی که قرار است برای بینندگان به نمایش در بیاید است. در صنعت، غرفه سازی را شاید بتوان در دو دسته تقسیم بندی کرد که این دسته بندی در واقع نشات گرفته از نوع نمایشگاه هایی است که در کشور برگزار می گردد.

  1. سمینار ها و همایش
  2.  نمایشگاه ها

گروه اول غرفه سازی : سمینار ها و همایش

برخی از نمایشگاه ها معمولا به صورت یک سمینار بوده و در اجرای غرفه آن معمولا دقت زیادی به عمل نمی آید و دارای استاندارد خاصی هم جهت ساخت نمی باشد . این نوع نمایشگاه ها خیلی زود ساخته و در عرض چند روز هم برداشته خواهند شد و شاید به دلیل کوتاه بودن مدت زمان ان اهمیتی برای رعایت موارد اصولی و استاندارد غرفه سازی نمایشگاهی در آن دیده نشود.

 

غرفه سازی

غرفه سازی

 گروه دوم غرفه سازی : نمایشگاه ها

اما گروه دوم را می توان نمایشگاهی عنوان کرد که از قبل و با برنامه ریزی خاصی بنا نهاده شده اند و معمولا مکان انها نیز در محل های دائمی نمایشگاه ها می باشد. قبل از اینکه در این نوع نمایشگاه ها بخواهید اقدام به طراحی غرفه و ساخت نمایید باید حتما از محیط و نوع فعالیت آن اطلاعات لازم را کسب نمایید تا بتوانید با توجه به خصوصیات ان محیط اقدام به طراحی نمایید. در تهران اما موضوع کمی با شهرستان ها متفاوت تر خواهد بود و شاید قوانینی زیادی وجود داشته باشند که نا نوشته هستند و تا زمانیکه وارد پروژه نشوید نمی توانید نسبت به اخذ تصمیمی درست و مناسب اقدام نمایید. در تهران باید اگر قصد غرفه سازی نمایشگاهی را دارید قوانینی زیر را حتما رعایت نمایید :

مورد یک : 

برای برش قطعات و ادوات جهت ساخت غرفه نمایشگاهی نمی توانید از دستگاه های جوش بالاتر از ۵۰ آمپر استفاده نمایید. این قانون به باعث شده تا تغییرات اساسی در ساخت و طراحی نمایشگاه ها ایجاد شود و هم اکنون شاهد هستیم اکثر غرفه ها از ادواتی استفاده می کنند که به صورت پیچ و مهره به هم متصل شده اند.

مورد دو : 

اگر جز طراحان غرفه ساز هستید باید بدانید که نمی توانید در محیط نمایشگاه با خودروی خود رفت و امد نمایید و تنها خودروهایی که باری بوده و یا نیسان و وانت حق تردد دارند.

مورد سه : 

هرگاه که اقدام به غرفه سازی نمایشگاهی می کنید قطعا در هنگام ساخت ضایعاتی از مواد اولیه بر جای خواهد ماند. این ضایعات باید روزانه از محیط نمایشگاه خارج شوند.

مورد چهار : 

بعد از اینکه نمایشگاه به پایان رسید باید سازه شما این قابلیت را داشته باشد تا در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت به صورت کلی جمع آوری شود و اثری از ان بر جای نماند که در این صورت صاحب غرفه باید جریمه های نقدی و غیر نقدی بپردازد.

مورد پنج : 

قبل از اینکه نمایشگاه افتتاح شود هیچ پیک موتوری نمی تواند در محیط نمایشگاه تردد نماید.

این ها مجموعه ای از قوانینی بودند که شما به عنوان طراح و سازنده غرفه های نمایشگاهی باید به خوبی از انها پیروی نمایید تا در حین اجرا به مشکل برنخورید.اما در مورد یک نکته بسیار مهم دیگر می خواهیم صحبت کنیم و آن هم مکانی است که قرار است غرفه شما در انجا بنا شود.. در واقع غرفه ساز باید با در نظر گرفتن موقعیت فیزیکی سالن نمایشگاه جایگاه مناسبی را برای غرفه شما در نظر گرفته و اقدام به ساخت نماید.. معمولا در مبحث غرفه سازی نمایشگاهی باید ابتدا شما میزان فضایی که در اختیار دارید تا به طراح بگویید تا او با بررسی دقیق بتواند زیر ساخت های لازم جهت پیاده سازی پروژه شما را ایجاد نماید.

غرفه سازی

غرفه سازی

از دیگر نکات مهم در این زمینه می توان به این مورد اشاره کرد که باید موقعیت فیزیکیسالن دقیقا بررسی شود تا اگر ستون مزاحمی در مسیر کار شما است بتوان آن را در نقشه کار لحاظ نمود و بر اساس آن اقدام به طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی کرد.

اما نکته مهم دیگری که باید در هنگام غرفه سازی نمایشگاهی به ان دقت کرد این است که آیا غرفه شما جز دسته ریالی محسوب می شود و یا در دسته ارزی جای گرفته است.این موضوع را می توان اینگونه توضیح داد :

کسانی که در یک نمایشگاه شرکت کرده اند یا تولید کننده هستند و یا خدماتی را در حال ارائه می باشند.حال اگر خدمات و تولیدات شما داخلی باشند غرفه شما در دسته ریالی قرار می گیرد ودر غیر اینصورت غرفه شما را می توان تماما ارزی و یا بخشی از ان را ریالی و بخشی دیگر را ارزی دانست.این موضوع از ان جهت مهم است که شما باید برای هر متر غرفه ارزی چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو بپردازید و این در حالیست که برای غرفه های ریالی این نرخ بسیار پایین تر می باشد.

غرفه سازی

غرفه سازی

اما شاید از خود بپرسید در ظاهر چه چیزی غرفه سازی نمایشگاهی را تبدیل به یک غرفه ارزی می کند ؟ اگر در غرفه شما از نام خارجی شرکتی در بخشی از محیط آن استفاده شود و یا اینکه در تبلیغات خود عنوان کنید که دارای لیسانس و یا نمایندگی از فلان شرکت خارجی هستید.حتی عنوان معرفی محصول که اگر به صورت خارجی باشد و حتی اگر بروی لوگوها و پوسترهای تبلیغاتی خود از نام های خارجی استفاده نمایید همه و همه می توانند این شرایط را پدید آورند که غرفه شما ارزی بوده و می بایست پول بیشتری بپردازید.

غرفه سازی

غرفه سازی

حتی اگر در غرفه خود عنوان نمایید که محصولات شما انتصاب به خارج از کشور دارند و یا در هنگام توضیحاتی که کارشناسان شما ارائه می دهند در مورد محصولاتتان از همکاری با شرکت های خارجی صحبت نمایند و یا در کنار محصولات از کاتالوگ های خارجی استفاده کنند این ها همه می توانند دلیلی باشند که غرفه شما به صورت ارزی می باشد.

اما اگر در هنگام غرفه سازی نمایشگاه ایجاد مکانی را دارید که از دو بخش ارزی و ریالی تشکیل شده است باید بدانید که این دو بخش به صورت کاملا واضح و مشخص باید از هم متمایز شوند و این جدا سازی براحتی قابل تشخیص باشد.باید در هنگام ساخت اینگونه غرفه های با ذهنیت ساخت دو غرفه اقدام به طراحی و پیاده سازی نمایید .فکر کنید اصلا قرار است دو غرفه جدا بسازید پس حتی در المان های به کار برده باید تفکیک به صورت دقیق صورت گیرد.

غرفه سازی

غرفه سازی

دقت داشته باشید به هیچ عنوان کاتالوگ های ارزی را در بخش ریالی نیاورید. اگر این اتفاق رخ دهد و کارشناسان مربوطه آن را مشاهده نمایند متراژ غرفه ارزی شما را بیشتر در نظر خواهند گرفت و برای شما هزینه بر تر خواهد شد.در هنگام غرفه سازی نمایشگاهی که قرار است با دو موضوع ارزی و ریالی کار کنید حتی می توانید برای تفکیک بیشتر کف پوش دو قسمت را متفاوت در نظر بگیرید.

نکات فوق را باید بتوانید به صورت عملی در هنگام ساخت به دقت رعایت نمایید تا ساخت و ساز شما دچار جریمه نشود.

غرفه سازی

غرفه سازی

مقالات مختلفی درباره مبحث غرفه سازی می توان عنوان کرد .اما ابتدا سعی خواهیم کرد تا معنی لغوی این واژه را بیشتر بدانیم و سپس به بررسی نحوه فعالیت شرکت هایی که از این واژه کلیدی استفاده می کنند بپردازیم. در معنای عمومی مکانی که برای فروش یک محصول تدارک دیده ایم غرفه نامیده می شود . در واقع غرفه مکانی برای نمایش دادن  و ارائه خدمات و کالای خود به دیگران است.در یک غرفه معمولا ان شرکت و یا فرد می بایست بتواند به نحو شایسته ای نمونه ای از فعالیت و خدمات خود را به بیننده عرضه نماید.

نمایشگاه های مختلفی که همه ساله برگزار می شوند در واقع توسط تیم های مختلف غرفه سازی هستند که دکور و تجهیز می شود. غرفه سازی نمایشگاهی می تواند به صورت دقیق  و مستقیم بروی تجارت و محیط کسب و کار شما تاثیر مثبت بگذراد.

غرفه سازی

غرفه سازی

نوع طراحی غرفه به کار گرفته شده در ساخت غرفه و همچنین نحوه چیدمان وسایل درون آن محیط همه باید به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد تا بتواند الگو مناسبی در جهت معرفی کالا و خدمات مورد استفاده در آن محیط باشد.از یک غرفه حتی می توان به عنوان یک اثر هنری نیز یاد کرد . اثری که با هنرمندی بسیار ظریف و خاصی روبرو شده است. اصولا در غرفه سازی باید برای هر اثری که می خواهیم پیاده سازی نماییم ویژگی های زیر را در نظر بگیریم :

۱-طرح غرفه ما دارای جذابیت های لازم بصری باشد.

۲-هر غرفه احتمالا برای نمایش کالا و خدماتی متفاوت است .سعی کنیم میان کالا و خدمات ما و طراحی که برای غرفه انتخاب کرده ایم به یک همگونی خوب دست یابیم.

۳-برای اینکه بتوان از تمام ظرفیت های یک غرفه در موقعیتی خوب استفاده کرد حتما باید در مکانی مناسب اقدام به برپایی این موضوع نمود.

۴-معمولا در غرفه سازی رسم بر این است که طراح و سازنده غرفه یک پیام دارد و می خواهد آن را در قالب طرح به مردم عرضه نماید. پس دقت نمایید که حتما طرح شما بتواند حاوای پیامی مفید و واقعی به مخاطبین خود باشد.

۵-بعد از غرفه سازی باید طراحی به گونه ای صورت پذیرفته باشد که هر فرد بتواند به خوبی کالاهای خود را ارائه دهد.

غرفه سازی

غرفه سازی

در چند سال گذشته شاهد بوده ایم در زمینه ساخت و طراحی غرفه تحقیقات بسیار زیاید به عمل امده است.شاید مهمترین دلیل اهمیت داشتن این موضوع این است که در محیط ها و جوامع بزرگ تنها راه جذب مخاطب جدید وجود داشتن غرفه ای زیبا و حرفه ای است .بسیار خوشبخت هستیم از همینجا اعلام نماییم که مجموعه ما با وجود کادری مجرب و حرفه ای اماده ارائه آخرین پروژه های خود در این زمینه می باشد.برای اینکه بهترین و بالاترین کیفیت ممکن را بتوانیم همیشه به ارباب رجوع منتقل نماییم سعی کرده ایم تا ابتدا اعتماد سازی را افزایش داده و در این جهت حتی دست به اقدام عملی نیز بزنیم.

اهمیت غرفه سازی چند سالی است که در نمایشگاه ها بیشتر به چشم خورده و مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.داشتن محیطی بسیار شیک و مدرن و متناسب با نوع کاری که قرار است صورت پذیرد باعث شده است تا نوع طرحی که برای غرفه مورد نظر شما به کار گرفته می شود تا حدودی با چیزی که الان است متفاوت شود.

غرفه سازی

غرفه سازی

در واقع با طرح و شکل های متفاوتی که یک غرفه می تواند برای خود داشته باشد می تواند از طرفی روحی تازه و متمایز و خاص را به محصول قرار گرفته در غرفه بدمد. همیشه اولین مرحله در جذب مخاطب در هر زمینه بالا بردن سطح اطمینان آنها است. اگر بیننده و مشتری به شما اعتماد کافی نمایند شما نیز بدون هیچگونه استرسی به کار خود مشغول شوید بعد از مدتی نیز خواهید دید که همین عامل باعث پیشرفت بسیار زیادی برای شما شده است.معمولا نام غرفه و غرفه سازی زمانی بیشتر به گوش می رسید که نمایشگاه کتاب در تهران شروع به برگزاری نمود و شرکت ها مختلفی جهت ساخت و طراحی غرفه برای انها دست به کار شدند.

غرفه سازی

غرفه سازی

استفاده از انواع متریال های مختلف با تکنیک های روز دنیا همگی باعث شده است تا به صورت جدی به این فکر باشیم که چگونه و با شروعی کوچک می تواند جایگاهی خوبی را رد میان رقبا و بازار کسب نمود. سعی نموده ایم تا در این بخش و سایر بخش های موجود عکس هایی مرتبط با نحوه طراحی و ساخت غرفه برای شما قرار دهیم.

شما عزیزان نیز اگر می خواهید در نمایشگاه امسال طرحی متفاوت و منحصر به فرد اراده دهید از همین الان باید به فکر طرحی نو و بکر برای غرفه ای خود باشید.غرفه ای که اولا دارای ارتباط مناسب با نوع فعالیت شما باشد . و دوم بتوان بازدید کننده را مورد لطف و محبت خود قرار داد.

غرفه سازی

غرفه سازی

در میان غرفه ایی که همه ساله در نمایشگاه بین المللی کتاب به چشم می خورد بیش از ۹۰% انها در واقع غرفه نیستند و فقط نام این مکان را یدک می کشند. اکثرا دارای طرح هایی بسیار ساده می باشند و در هیچ کدام نمی توان پیامی خاص و طرحی منحصر به فرد را ملاحظه نمود .شما اگر می خواهید امسال در نمایشگاه مختص با کار و فعالیت خود شرکت نمایید بهتر است از همین الان به فکر طراحی و خلق یک غرفه بسیار زیبا باشید.

درج نظر

Style Selector

Color Scheme
  • Color 1
  • Color 2
  • Color 3
  • Color 4
  • Color 5
  • Color 6
  • Color 7
  • Color 8
  • Color 9
  • Color 10
Layout Style
Background Style
Background Patterns
  • pattern 1
  • pattern 2
  • pattern 3
  • pattern 4
  • pattern 5
Background Position Fixed
Background Images
  • background 1
Background Pattern Overlay
h1{font-size:15px} strong{font-size:15px}